Урок з математики


Розробка уроку математики в 3-му класі
з розділу «Усне додавання і віднімання чисел у межах 1000»


Тема: Додавання і віднімання числа 1 в межах 1000 (170+1, 170-1). Попереднє і наступне число у натуральному ряді. Задачі на дві дії першого ступеня.
Мета: - ознайомити учнів із додаванням і відніманням числа 1 у межах 1000,
-         удосконалювати вміння називати попереднє та наступне числа,
-         вчити розв`язувати складені задачі,
-         розвивати пізнавальний інтерес,
-         виховувати любов до математики
Тип уроку: вивчення нового матеріалу
Хід уроку:
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності
Встаньте, діти, поверніться,
Гостям нашим посміхніться,
Привітайтеся чемненько:
- Добрий день!
І сідайте всі рівненько.
Урок математики
Ми розпочинаєм,
Дізнатися нового всі бажаєм.
- Чому навчає урок математики?
- Чого очікуєте від уроку?
ІІ. Оголошення теми і мети
Знати: - як додати і відняти число 1 ,
-         як утворюється попереднє і наступне число,
Уміти: - розв`язувати складені задачі
Девіз уроку:
Думаємо швидко,
Міркуємо вірно,
Обчислюємо правильно,
Працюємо дружно
ІІІ. Робота над темою
1.     Усна робота
1) гра «Ланцюжок» ( рахунок вперед і назад) від 456-567, 789-803, 1000-987, 506-478,
2) лічба десятками до 100,
3) лічба сотнями до 1000,
4) сусіди чисел 115, 139, 161, 187, 198
2. Робота в групах
І група – утворіть числа за допомогою цифр 1,3,5 і розташуйте їх у порядку зростання,
ІІ група - утворіть числа за допомогою цифр 2,4,6 і розташуйте їх у порядку зростання,
ІІІ група - утворіть числа за допомогою цифр 1,3,5 і розташуйте їх у порядку зменшення
Презентація роботи груп
3.     Каліграфічна хвилинка
- Запишіть число, в якому 1сотня, 8десятків і 9одиниць
- Що ви можете про нього розказати? (Метод «Гронування»)
4.     Математичний диктант
1)    Запиши числа під диктовку 721, 284, 702, 930, 325
2)    Запиши число, в якому 3сот 8дес 7од, 5сот 6дес, 7сот 7од, найменше трицифрове число, найбільше трицифрове число
3)    Скільки м в 1км? Кг в 1ц? Хв в 1год?
5.     Усна робота №260 (додавання і віднімання 1)
Висновок: При додаванні числа 1 до будь-якого числа отримаємо наступне число. При відніманні числа 1 від будь-якого числа отримаємо попереднє число.
6.     Коментовне обчислення № 261.
7.     Самостійна робота №262. Взаємоперевірка. Взаємооцінювання.
8.     Фізультхвилинка.
IV. Розвиток математичних знань
1.     Робота над задачею №264.
1) Загадка:
Повторить завжди готова
Ця пташина слово в слово,
Різнобарвне пір`я має
І у клітці проживає (Папуга)
2) Читання тексту задачі
3) Бесіда:
- Про який острів йдеться в задачі?
- Хто жив на острові?
- Що вони збирали?
- Скільки горіхів зібрав Кузя? Скільки Кеша?
- Про що запитується в задачі?
4) Розв`язування задачі. Запис відповіді.
2. . Робота над істинними рівностями №263
3. Робота над задачею №265 (Усна робота)
- Прочитайте задачу.
- Про кого ви дізналися з неї?
- Скільки зелених папуг приручив Робінзон Крузо?
- А скільки білих?
- Скільки всього папуг приручив Робінзон Крузо?
- Скільки птахів він навчив говорити?
- Скільки приручених птахів ще не вміють говорити?
4. Завдання для допитливих «Банк математичних цікавинок» №259
V. Геометричний матеріал
- Який прямокутник називається квадратом?
- Скільки квадратів на кожному малюнку?


   
      



   


   




VI. Логічні завдання
-         Розшифруй ребуси

мі100          100вп               мі100к
            ті100             100ляр
VII. Підсумок уроку
-         Чому навчилися на уроці?
-         Що було на уроці головним?
-         Я знаю…
-         Я умію…


Комментарии